home Tipy, Zdraví, Zdraví Trápí vás bolesti zad? Zatočte s nimi cvičením s FLEXI-BARem!

Trápí vás bolesti zad? Zatočte s nimi cvičením s FLEXI-BARem!

Velkou část lidí v naší společnosti trápí bolesti zad. Zpravidla to souvisí s nezdravým životním stylem, sedavým způsobem života a nedostatkem pohybu. Přemýšlíte-li, jak se trápení se zády zbavit, máme pro vás možné řešení vašeho problému. Často pomůže kupříkladu cvičení s tzv. FLEXI-BARem, což doporučují mnozí fyzioterapeuti.

Co je FLEXI-BAR?

FLEXI-BAR je vibrační kmitací tyč vyrobená ze sklolaminátu. Uprostřed tyče se nachází madlo a na jejích koncích najdete závaží. Jak madlo, tak obě závaží jsou vyrobena z polyuretanu. Původně se FLEXI-BAR používal jen jako rehabilitační náčiní. Skvěle totiž slouží totiž k prevenci bolesti zad i k odstranění
již vzniklých potíží se zády.

Pro koho je cvičení s vibrační kmitací tyčí vhodné?

S touto cvičební pomůckou mohou cvičit lidé různého věku i kondice. FLEXI-BAR je vhodný pro děti, dospělé i starší osoby. Cvičí s ním jak rekreační sportovci a rehabilitující se pacienti, tak vrcholoví sportovci.

Druhy FLEXI-BARU

Existuje několik druhů vibrační kmitací tyče, které se liší svou náročností při použití. K usnadnění orientace v jednotlivých druzích má každý z nich jinou barvu. Pro běžné cvičení se používá FLEXI-BAR červený, při léčbě obezity se cvičí s modrým, vytrénovaní sportovci používají černý a dětem je určen zelený.

Jak se cvičí s vibrační kmitací tyčí?

Princip cvičení s FLEXI-BARem je v celku prostý. Nezbytná je dostatečná koncentrace na provádění cviků a správné zaujetí cvičební pozice (např. si stoupnete na jednu nohu). Uchopíte FLEXI-BAR jednou nebo oběma rukama uprostřed madla a tyč rozkmitáte. Během cvičení s vibrační kmitací tyčí se snažte obě lopatky stáhnout směrem dolů k hýždím. Rovněž je nezbytné pravidelně dýchat.

Raději cvičte jen s originálem.

Velmi důležité je cvičit s originálním nářadím, které je zdraví bezpečné, dostatečně pružné a zaručuje pravidelné kmitání během cvičení. Napodobeniny vibrační kmitací tyče bývají příliš tvrdé a nelze je téměř vůbec rozkmitat. Mohou tak způsobit či zhoršit bolesti zad. Některé napodobeniny jsou zase příliš měkké, takže mají nulový posilovací efekt. Zvažujete-li pořízení FLEXI-BARU, přijďte si cvičení s ním vyzkoušet do Body centra Rožnov. Naši trenéři vám ochotně ukážou, jak se s tyčí zachází a poradí vám, jak originální FLEXI-BAR poznáte.

Článek vznikl ve spolupráci s Michaelou Karbanovou, hlavní lektorkou cvičení Rožnov a autorkou programu Hubnutí Rožnov.

 

Spread the love
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

thirteen − ten =